Ain´t singin´ for Pepsi, ain´t singin´ for Coke

Eskilstunas bidrag till omvärlden, Kent (kent?), är väl ändå tidernas sell-out. På en natt gick dom från att ha varit ett av få hopp i denna värld till att bli en reklampelare för SonyEricsson. Dom valde att devalvera en så magisk låt som "Mannen I Den Vita Hatten" till en simpel ringsignal. För pengars skull.

I lördags kollade jag på Neil Young i Göteborg. Om jag hade varit artist skulle jag göra vadsomhelst för att få honom som gitarrist i mitt band. Han eldade upp Slottsskogen med sin distade Les Paul och slog på strängarna tills dom small av i ansiktet. Neil Young är så långt ifrån sell-out man kan komma.

Dock spelade han inte This note´s for you.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0