Idiotin på Skansen

Hemma igen efter flera nätter med massvis av alkohol. Träffade en kvinna jag mött förr, Hanna, lesbisk. Återigen förälskar jag mig i fel person. Du borde kunna lära mig hur det där fungerar.

Tittade förut på tv-programmet Allsång på Skansen. På Aftonbladets hemsida kan man få liverapporter. Har kvällstidningarna verkligen inte andra uppgifter än att referera i realtid från ett tv-program? Längst fram ser jag tonåringar med "Anders Lundin" skrivet i pannan, längre bak sitter deras föräldrar och sedan kommer ytterligare en generation föräldrar. Vad hände med att ungdomar skall revoltera mot sin föräldrageneration och hur kommer det sig att ungdomarnas artister som skall leda revolten en efter en dyker upp mitt i idiotin. Jag häpnar när Adam Tensta hoppar in på scenen. Han kunde i och för sig berättiga sitt deltagande med att lyfta fram sin kampanj tillsammans med Brottsförebyggande Rådet. Jag häpnar när Veronica Maggio står på scenen. Så totalt jävla meningslöst och intetsägande. Hon kan ju inte ens sjunga.

Mitt på dagen står en man och pissar på perrongen
En annan kör in sin bil i ett träd
I tunneln har dom sprayat slagord på betongen
Någon sticker ner sin fru med ett svärd

Vem tackar nej till lite TV-tid idag? Synd bara att dom som får frågan om att medverka inte har någonting att säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0