Lennon & McCartney

Min kamrat, som jag söker efter, heter Sonny. Då och då brukade han berätta om hur han på något långväga och märkligt vis var släkt med Cat Stevens. Jag vet inte om han talade sanning. Själv är jag släkt med Adam och Eva. Hursomhelst, vi gick i samma klass under mellan- och högstadiet, vi gick på samma skola under gymnasietiden. Vi växte upp tillsammans. Vi växte ihop. Vi spelade King på skolgården, vi bytte hockeybilder, vi mobbade och mobbades, vi gick på disco, sen drack vi alkohol, vi skrev uppsatser, vi uppträdde inför klassen, vi gjorde sketcher, vi träffade tjejer, vi gjorde oss till. Vi var vår världs Lennon & McCartney, vi var dom nya The Glimmer Twins. Vi var... Batman och Robin..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0