Till och med ha roligt utan sprit

Jag undrar hur du skall hitta hit, hitta mig. Egentligen. Du vet väl knappt vad internet är. Än mindre vad en blogg är. Dessutom svämmar ju internet över av bloggar, framförallt av massa bloggar om mode. Vem ger sig frivilligt in i den djungeln och om du nu skulle få för dig att göra det hur skulle du någonsin kunna hitta till mig? Men å andra sidan, det är ju när man inte letar man brukar finna just det man söker. Ungefär som när jag mötte Jens på Ölandsgatan igår. Jag hade varit på inspelning, tänkte gå en sväng i Vita Bergen men ångrade mig och gick bort mot t-banan vid Skanstull när jag såg honom gå på andra sidan gatan i bar överkropp(!) och solglasögon stora som tallrikar. Han såg mig inte först. Han visste inte att jag bodde i huvudstaden, jag visste inte att han gjorde detsamma. Vi hade väl inte så mycket att prata om egentligen men det var kul att ses ändå, lite stelt som det kan bli när gamla kompisar som inte har träffats på några år och som inte har så mycket gemensamt längre ändå möts. "Vi får ta en öl någon dag" sa han och gick. Visst, självklart. Vi tar en öl någon dag.


I helgen gick jag till Patricia.
Det är en båt, dom har öppet till fem.
På bardisken satt en tjej från Norge.
Topless.
Runtom henne flockades killarna med mobilkameror
och deras händer klämde på hennes bröst.
Sorgligt
eller var det bara alkoholen som spelade ett spratt?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0