Kungliga Dramatiska Teatern

Idag såg jag Onkel Vanja. Jag måste medge att jag ingenting förstod.
Lite förstod jag naturligtvis. Men jag förstod inte helheten. Om det nu fanns någon sådan.
Men vilket skådespel. Tycker jag.

Gunnel Lindblom
hade en liten biroll men spelade fullkomligt skiten ur alla.
Jag har aldrig sett en aktör eller aktris som kan mäta sig med det hon gjorde. Ja,
Thommy Berggren undantanget förstås.

Julia Dufvenius var också fantastisk. Så fantastisk att jag blev förälskad.
Och Elin Klinga.

Kvinnorna var bäst, helt klart. Tycker jag.
Om det har att göra med att dom är just kvinnor vet jag inte. Men Julia var klädd i manskläder ju.

Örjan Ramberg var också bra. Även T Pontén och han den ilskna pappan från "Vi hade i alla fall tur med vädret".

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0